mandag 14. desember 2009

En mors råd bør en følge

For to uker siden var jeg hos legen og tok blodprøver og forrige uke fikk jeg svar på dem. Det viser seg at jeg har fått høyt stoffskifte igjen, etter to år uten symptomer. Trodde jeg hadde klart å holde det i sjakk, men det hadde jeg tydeligvis ikke. Det var ikke noen koselig beskjed å få, men satser på at jeg kommer tilbake i toppform raskt når jeg får begynt på medisinene mine. Hadde jeg tatt mamma sine råd alvorlig tidligere hadde det vært mulig at det kanskje ikke hadde vært noe problem, men er alltid greit å være etterpå klok..

Over nyttår er det mulig at jeg skal på røntgen hvor de skal sprøyte kontrastveske i skjoldbrukskjertelen min for å se hvordan den jobber, og evt hvordan de kan få den til å bli "normal" igjen. Kan trygt si jeg går en spennende tid i møte..

Nedtellingen min:
Til samboeren min kommer hjem igjen - 8 dager!
Til julaften - 10 dager!

2 kommentarer:

  1. Uffda! Det var en kjip beskjed å få nå rett før jul... Håper at medisinene virker fort og at du snart er på bena igjen!

    Dagene går fort, så snart har du ham hjemme igjen!

    Mange klemmer
    I

    SvarSlett
  2. Skal starte på medisinene i morgen, så håper jeg er på vei tilbake i normal form i julen *krysse fingrene*

    Ja, nå er det bare en uke igjen, og det er mindre enn tidligere :) Så jeg får bare fylle dagene mine med mye for da går tiden fortere :)

    Klem

    SvarSlett