fredag 10. september 2010

På tide med en oppdatering her nå!

Nå er det mange uker, for ikke å snakke om måneder, siden jeg sist skrev her. Og mye har skjedd på den tiden! Jeg har vært  frem og tilbake mellom lege og spesialister i frobindelse med det høye stoffskiftet som jeg er plaget med, vi har hatt en god og lang sommerferie hvor bilen fikk seg en velfortjent oppfriskning, jeg har startet på et nytt studie, og min kjære storesøster og svoger har feiret bryllupsfest!

Sommerferien var over så altfor fort, selv om vi bare tilbragte ukene på hjemstedet mitt. Det ser man ihvertfall på hudfargen, for den har ikke forandret seg i det hele tatt. Vi fikk skvist inn en tur til fantastiske Lisboa 2 uker før selve ferien startet, og det var rett og slett fantastisk! Det var veldig kjekt å kunne vise frem den flotte byen som vi har falt helt for til min bror og kjæresten hans, og vi hadde det kjempe koselig på tur. Håper virkelig vi klarer å få til en tur sammen ved en senere anledning!

Dette bildet er fra turen vår for 2 år siden, og det er tatt fra platået Cristo Rei statuen står på, med utsikt inn mot Lisboa.

Etter at ferien var overstått var det å dra østover igjen for å ta fatt på hverdagen igjen. Jeg har nå startet på IKT i læring som er et fag som skal fokusere på hvilke digitale verktøy vi har rundt oss og hvordan vi kan bruke det i opplæringsarbeid for å legge tilrette undervisningen mest mulig. Jeg har foreløpig bare vært på tre samlinger, men jeg liker det kjempe godt allerede! Lærer meg stadig nye ting som blandt annet bilderedigering, så det gleder jeg meg til å utforske mer etterhvert.

Som jeg skrev innledningsvis har jeg være frem og tilbake mellom legen min og spesialister innenfor endokrinologisk avdeling. Siden jeg har slitt så lenge med det høye stoffskiftet mitt som jeg har gjort, og jeg gjerne vil starte familie en dag bestemte jeg meg for at jeg ville operere og bli kvitt det høye stoffskiftet mitt en gang for alle. På den måten får jeg konstant lavt stoffskifte, og det skal være lettere å regulere slik at hverdagen min blir mer overkommelig.

Den siste uken har jeg gått rundt spent å ventet på telefon om når jeg skal opereres, og i kveld fikk jeg endelig beskjeden jeg har ventet på. I slutten av måneden blir jeg kvitt det høye stoffskiftet mitt, og får konstant lavt stoffskifte i stedet. Jeg håper at hverdagen min blir lettere etter dette, men jeg vet at det ikke kommer til å skje over natten. Men så fort jeg er i form til det skal jeg starte en ny og bedre hverdag hvor jeg skal spise sunn og god mat, og kutte drastisk ned på godteriinntaktet mitt i tillegg til at jeg vil prøve å komme i form.

Så jeg håper at ved å bruke denne bloggen klarer jeg å gjennomføre planen min for en bedre hverdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar