fredag 6. november 2009

Kino oppdatering

I går var jeg så heldig å få med meg min kjære samboer på kino for å se Julie & Julia, som læreren min synes er svært viktig for faget vårt å se. Og jeg skjønner det etter å ha sett den.

Filmen handler i all hovedsak om en blogg skrevet av Julie Powell som har bestemt seg for å takle alle oppskriftene i Julia Child's berømte kokebok "Å mestre den franske kokekunst". Denne bloggen fikk mye oppmerksomhet, og det ene resultatet av dette var en bok, "Julie & Julia: 365 dager, 524 oppskrifter, 1 knøttlite leilighetskjøkken", mens det andre var denne filmen her.

Den var utrolig artig å se, og jeg må innrømme at jeg har leita litt rundt på internett for å se om det er mulig å få tak i denne kokeboken. For hvis det er som de sier at hvis man lager 15 retter eller noe sånt fra denne kokeboken så kan man lage mat, hadde det vært artig for min del å prøvd!

Så hvis det er noen som trenger et filmtips om dagen - så anbefaler jeg denne!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar